Viešoji kalba: ką verta žinoti jai rengiantis - Mokymų klubas

Viešoji kalba: ką verta žinoti jai rengiantis

Plačiau

Seminarą veda

Eglė Masalskienė
Eglė Masalskienė – psichologė, lektorė, dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) instruktorė, turi ilgametę suaugusiųjų mokymo patirtį, konsultuoja individualiai. Eglė yra baigusi psichologijos studijas Vilniaus universitete, vėliau mokėsi kognityvinės elgesio terapijos (KET). LSMU baigė podiplominių studijų kursą, skirtą įsisąmoninimu grįstų metodų taikymui, ir dėmesingo įsisąmoninimo mokytojų ruošimo programą. Eglė yra Įsisąmoninimu grįstos psichologijos asociacijos narė nuo pat šios asociacijos veiklos pradžios. Ekspertinės sritys: streso valdymas, emocinio atsparumo stiprinimas, į dialogą orientuoto bendravimo lavinimas.

Programa

• Ką reiškia „kalbėti viešai“? Įvairios tokių kalbų formos ir situacijos, kada jos sakomos. Su kokiomis susiduriate Jūs? Problemos, kurias patiria kalbėtojai visais šiais atvejais.
• Gera viešoji kalba ir bloga viešoji kalba – kuo tai skiriasi. Savo ir auditorijos tikslų supratimas, auditorijos poreikių žinojimas ir temos, kuria kalbėsite, išmanymas. Lektoriaus pasirengimas, praktinis dalyko žinojimas ir pasitikėjimas savimi. Na, ir žinoma – charizma bei mėgavimasis tokia veikla… Kas iš viso to svarbiausia?
• Auditorijos baimė ir kaip su ja tvarkytis: atraskite malonumą… Keletas greitų ir veiksmingų pratimų. Savo įsitikinimų peržiūrėjimas. Kas tai yra nerimas, baimės, fobijos ir kiek žmonių turi viešojo kalbėjimo baimę.
• Nusiteikimas: kaip jis veikia informacijos perdavimą. Socialinės ir psichologinės nuostatos. Dėmesio nukreipimas ir sąmoningas savo paties dėmesingumo valdymas. Informacijos kodavimas ir dekodavimas. Grįžtamasis ryšys ir kas turi juo pasirūpinti. Komunikacinių įgūdžių lavinimas.
• Įtaigumas: kalbėjimas – tai ne vien kalba. Verbalinė kalba ir neverbalika (kūno kalba ir balsas). Mokomės naudotis visais šiais trimis kalbėjimo komponentais. Poza, mimika, rankų padėtis, gestai, judėjimas. Tyli ir / ar garsi kalba, intonacijos.
• Tekstas – svarbu ir tai, kaip parenkame ir dėliojame žodžius. Kalbos nuoseklumas, logika ir suprantamumas. Veiksmažodžiai ir jų formos (aktyvas ir pasyvas). Sinonimai, palyginimai ir kt. Kalbos vaizdingumas. Kontrastai, pauzės, pakartojimai. Humoras, asmeninės istorijos, pavyzdžiai, sėkmingi atvejai. Svarbiausia – ne kalbėkite, o kalbėkitės.
• Pasirengimas kalbai: planas ir kompozicija. Nuo ko pradėti ruošiantis? Kalbos pradžia, pagrindinė dalis, kulminacija ir pabaiga.
• Vaizdinės priemonės ir jų naudojimas. Kada jos padeda, o kada „padeda“? Vaizdo ir garso įrašai, rašomoji lenta, skaidrės.
• Auditorijos pasitikėjimas: kaip jį įgyti. O gal – užsitarnauti? Kalbėtojo savybės bei elgesys ir auditorijos pasitikėjimas juo.
• Dėmesys: kaip jį pritraukti ir kaip jį išlaikyti. Netikėtumas, kontrastas, asmeninė svarba. Žvilgsnio galia.
• Klausimai ir replikos – kaip tai suvaldyti. Geranoriškos ir negeranoriškos pastabos. Keblūs klausimai.
• Individualus kalbėtojo stilius. Asmenybės psichologinio tipo įtaka jam.

„Mokymų klubo“ mokymai tai:

Kompetentingi pranešėjai

Praktiniai patarimai

Pertraukėlės su užkandžiais

Asmeninės konsultacijos

Lektoriai atsakys į Jums rūpimus klausimus

Išsami mokymo medžiaga

Gauti pranešimą apie naują seminarą šia tema